Blog

Véget ért egy fejezet

 2009.05.13. 13:40

Hat év. Fegyházban töltve sok, egy teknősbéka életében kevés. Ennyi esztendőn/idényen keresztül közvetítette a Viasat3, majd kistestvére a TV6 a Bajnokok Ligáját a Milan–Ajaxtól (2003. IX. 17.) az Arsenal–MU-ig (2009. V. 5.).

Hogy ez az időszak mit jelentett a tévécsatornák életében, azt nem az én tisztem megfogalmazni, de aligha hiszem, hogy ismertségben, presztízsben, nézettségben hátrányukra vált volna.
Számomra viszont egy új korszak kezdetét, és lehet, hogy végét jelentette. Biztos, SportTv-s állásom helyett egy akkor még ismeretlen csatorna ígéretében bízva váltottam. Az elmúlt hat év során 143 BL-meccset közvetíthettem, ebből 123-at a helyszínről (összehasonlításképpen: 1993-as MTV-s debütálásomtól a 2003-as májusi Sport1-es búcsúig a selejtezőket nem számítva 43-szor tudósíthattam a helyszínről BL-összecsapást). Azt hiszem, megérte.
Az elmúlt hat évben 13 ország 29 városának 36 stadionjából közvetíthettem. A lista azért nem 14 országot, 30 várost és 37 stadiont tartalmaz, mert 2004-ben a Dinamo Kijev–Real Madrid mérkőzésre nem értem oda, miután Barcelonából jövet Amszterdamban akkora köd volt, hogy a kijevi járat nem szállt fel. Hússzor jártam Londonban, ennek oka, hogy a Chelsea és az Arsenal is elég tisztességesen szerepelt az elmúlt években a BL-ben. Hogy olvasóim tovább pukkadozzanak az irigységtől: 12-szer voltam a San Siróban, 11-szer az Anfield Roadon, tízszer az Old Traffordon, kilencszer a Nou Campban, nyolcszor a Bernabéuban, de eljutottam a kolozsvári Dr. Constantin Radulescu vagy a minszki Dinamo stadionba is. (Nagy fájdalmam, hogy magyar helyszín csapat híján nem kerülhetett erre a listára.)
Jelen voltam minden idők leggólgazdagabb BL-meccsén (Monaco–Deportivo 8-3, még 2003-ból), leggyorsabb góljánál (Makaay, 2007 tavaszán tíz másodperc elteltével talált be a Bayern München–Real Madridon) és legnagyobb különbségű győzelménél (2007-ben a Liverpool 8-0-val küldte haza a Besiktast). Ott voltam, amikor a Real Madrid alázott (ötöt rúgott a Dinamo Kijevnek és négyet a Steauának, ráadásul három héten belül), és amikor megaláztatott (a lyoni 0-3 vagy a liverpooli 0-4 nyilván keserű emlék a madridiaknak). Testközelből figyeltem Szabics remeklését a Manchester ellen – gól és gólpassz – még 2003-ban.
Sétáltam Mendietával egy parkban, utaztam Lamparddal egy liftben. Egyszer előre köszönt José Mourinho, és csorgott a nyálam, amikor egy kollégám, bizonyos Boris Becker az általam kinézett almába harapott bele egy milánói szállodában. Átéltem minden idők egyik legrosszabb (2004, Porto–Monaco 3-0, három, kapura menő lövés…) és egyik legjobb (2005, Liverpool-Milan 3-3, majd tizenegyesek) fináléját. Közvetítettem az idomár karjára leszálló Benfica-kabalasas röptét és a Highburybe belopakodó mókus vágtáját.
Nehezen felejtem a Manchester United Roma elleni 7-1-es parádéját, vagy az egy hónappal ezelőtti őrületes Chelsea–Liverpool 4-4-et. BL-mérkőzést közvetítettem Münchenből, amikor egy aljas tolvaj zárfésüléses módszerrel kirabolta lakásunkat, és Torinóból BL-mérkőzésről tértem haza, amikor Balázs fiam úgy döntött, hogy kibújik édesanyja pocakjából (jelzem, eredetileg a következő BL-fordulóra volt kiírva). Ilyenkor szokták azt mondani, hogy és még sorolhatnám, de ez most tényleg igaz.
A jövő a Viasat3, és számomra sem tudni, hogy mit hoz. De nem is ez a leglényegesebb, hanem az, hogy 1992-től, a BL indulásától kezdve Magyarországon mindig lehetett látni ezeket a mérkőzéseket, és ez a következő három évben a Tv2 és a Digi Tv jóvoltából változatlanul így lesz.
Legfeljebb nekem jut eszembe egy régi sláger: Véget ért egy fejezet. Mondanom sem kell, ezt hajdanán a Juventus együttes énekelte.

A bejegyzés trackback címe:

https://hajdub.blog.hu/api/trackback/id/tr161119204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tibike88 2009.05.13. 18:58:35

Nekem is hiányozni fog Pisti, és a Viasat. Amikor 6 évvel ezelőtt meghallottam, hogy a Viasat vette meg a BL közvetítést, és hogy Hajdú B István lesz a kommentátor, megörültem. Ugyanis egyértelműen ő a legjobb riporter ma Magyarországon. Én is emlékszem ezekre a meccsekre, amik itt fel vannak sorolva, és állítom, hogy Hajdú B. István nélkül egyik sem lett volna ugyanolyan élmény. A Szabics gólok, a 8-3, a Manchester-Porto, a Chelsea-Barcelona párharcok, a Juve-Real Madrid, az Arsenal-Villarreal, a 2005-ös döntő és még rengeteg meccs marad felejthetetlen emlék. És azért köszönetet szeretnék mondani, hogy ezeket mind így én is átélhettem. Remélem, hogy István nem marad munka nélkül, és ha a tv2-nek egy csepp esze van, azonnal lecsap rá. Köszönöm mégegyszer ezt a 6 évet.

Athosz 2009.05.13. 19:44:55

Kedves Hajdú B. István!

Köszönök minden élményt amit az elmúlt évekbe adott nekem! Példaképem! Egyértelműen irigylésre méltó az eddigi pályafutása! Én ha Lamps-szal utazhattam volna egy liftbe elsírtam volna magam:) Remélem a BL karrierje nem fejeződött be:) Sok sikert a továbbiakban és remélem még fogjuk hallani a BL- meccseken!

Asidotus 2009.05.15. 10:43:29

Én is szerettem Hajdúbé kommentálását, a Viasattal viszont már voltak gondjaim. Eleve, nem volt elég jó a körítés, az, hogy Urbányi Pisti szünetekben mond pár mondatot, hát, ... én ahhoz voltam szokva, maikor a Sport1-en Puhl Sándor és Nyilasi Tibi volt a szakkommentátor (főleg Puhlt kedveltem, mert a játékvezetéssel kapcsolatban, amit mondott, azt szerintem el lehetett fogadni, mint igazság). Továbbá, emlékszem sokáig nem volt TV6 sem, és jópár meccsről lemaradtam.
Jobban örültem volna a TV2 helyett az RTL Klubnak, mert ők leadták volna a legjobbnak ígérkező meccset, és további hármat meg a Sportklubbon. Nem jó ez a több csatornás BL közvetítés, mert mondjuk a Digi csatornája leadna még felvételről egy meccset a TV2-es után, de ha azok meg elpofázzák (sőt meg is mutatják) gólokat? Egyedül abban lehet bízni, hogy a Digi a TV2-vel egy időben ad meccset, és akkor ki lehet hagyni a csigakettőt.
Remélem, hallunk még téged!

Hajdú B. István Blog

Hajdú B. blog
Vigyázat! Hajdú B. István mindenhol ott van és blogol, vlogol, titkokat, háttérinformációkat árul el. Bejárhatod vele a legendás stadionokat és azt is megmutatja, amit akkor sem látnál meg, ha te lennél ott. Olvasd, nézd, kommentálj!

Nézd meg a 2007/2008-as idény összegyűjtött videóit is!

Utolsó kommentek

  • PitonyaTibi: Kedves Pista! Vagy már akkora név a szakmában, hogy respekteddel, befolyásoddal megugraszd a nézet... (2011.03.16. 14:21) Blégy ott 2/20
  • : ez is meghalt... (2010.07.20. 17:24) Blégy ott 2/21
  • Je m'appelle Théo: jó meccs volt a döntő, emgérdemelten nyert az Inter :) (2010.05.22. 23:18) Blégy ott 2/21
  • Cobs: Kedves Hajdu B. Isti:) hallgattam Éhes Gáborral:)) a vitádat a lyon bnayern meccs után..nem nyalo... (2010.04.28. 16:21) Blégy ott 2/21
  • zsoltinho7: negy*nagy (2009.10.24. 23:28) Blégy ott 2/21
  • Utolsó 20
 
süti beállítások módosítása